صفحه فرود عنصر کلیدی موفقیت آمیز بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و کمپین های بازاریابی دیجیتال هستند. چه در حال گسترش دسترسی به بازار خود باشید یا یک محصول یا خدمات جدید را تبلیغ کنید، یک صفحه فرود کاربرپسند و بهینه شده برای سئو می تواند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند.
در بسیاری از موارد، یک صفحه فرود به بازدیدکنندگان سایت یک نگاه اولیه به برند شما می دهد و بر روند تصمیم گیری آنها تأثیر می گذارد.
لورن هالند، مدیر PPC Thrive میگوید:
صفحه فرود راهی سریع و ساده برای کاربران اینترنت برای تماس یا خرید از یک تجارت است. همچنین باید به کاربران اجازه دهد تا برند و خدمات یا محصولاتی را که ارائه می دهد شناسایی کنند.
صفحات فرود به شما کمک می کنند تا با مشتریان بالقوه تعامل داشته باشید و آنها را در مسیر تبدیل قرار دهید. با این حال، طراحی و توسعه صفحه فرود، کار ساده ای نیست. شما باید محتوای سئوی صفحه فرود و طراحی صفحه فرود مناسبی ایجاد کنید که با اهداف کسب و کار شما و قصد مشتریان احتمالی برای افزایش فرصتهای تبدیل هماهنگ باشد.
صفحه فرود چیست و چه تفاوتی با سایر صفحات وب دارد؟
صفحه فرود بخشی از یک وب سایت است که کاربران وقتی از طریق پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات رسانه های اجتماعی، پیوندهای ایمیل یا دکمه فراخوان (CTA) در صفحه دیگری کلیک می کنند، روی آن فرود می آیند.
صفحات فرود از قیف CRO بالایی سرنخ ها را پرورش می دهند و آنها را به سمت تکمیل هدف هدایت می کنند. هنگامی که مشتریان بالقوه در مورد کسب و کار شما یاد می گیرند و روی دکمه تماس برای اقدام یا پیوند در بالای قیف CRO شما کلیک می کنند، تقویت تعامل برند آنها از طریق صفحه فرود شما و تبدیل آنها به مشتریان پولی آسان تر است.
به این تصویر نگاهی بیندازید تا بهتر متوجه شوید صفحات فرود در کجای قیف تبدیل شما قرار می گیرند:
تفاوت اصلی بین یک صفحه فرود و سایر صفحات وب، مانند صفحه اصلی، صفحه “درباره ما” و صفحه خدمات، این است که صفحات فرود جمعیت های تقسیم شده مشتریان را هدف قرار می دهند. ارتباط آنها با پیمایش سایت قطع شده و عمدتاً برای متقاعد کردن کاربران آنلاین برای انجام اقدام ایجاد شده است (به عنوان مثال، ثبت نام در یک رویداد، مشترک شدن در خبرنامه های هفتگی، دانلود کتاب الکترونیکی، تعیین قرار ملاقات و غیره).
چرا کسب و کار شما به صفحه فرود نیاز دارد؟
در نظر نگرفتن مزایای سئوی صفحه فرود در وب سایت شما، می تواند نتایج بهینه سازی نرخ تبدیل شما را خراب کند.
در اینجا دلایلی بیان شده است که بهینه سازی صفحه فرود باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد:
سرنخ های بالقوه را گسترش دهید
بهینه سازی صفحه فرود یک راه عالی برای افزایش شناخت برند شما، هدایت مشتریان واجد شرایط و ترافیک به وب سایت شما و بهبود SEO و CRO شما است. طبق یک مطالعه MarketingSherpa Study، تقریباً 68 درصد از شرکتهای تجارت به کسب و کار (B2B) از صفحات فرود برای به دست آوردن یک جریان ثابت از سرنخها برای تبدیل استفاده میکنند.
واضح است که دانستن نحوه ایجاد یک صفحه فرود برای به دست آوردن سرنخ های بیشتر و افزایش شانس تبدیل شما بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که چگونه با بهینهسازی صفحه فرود خود شروع کنید یا اینکه کدام فراخوانها بهطور مؤثر سرنخهای واجد شرایط را جذب میکنند، همیشه میتوانید از متخصص وردپرس؛ معصومه لشکری پور استفاده کنید.
داده های ارزشمند و بینش عملی ایجاد کنید
صفحات فرود متقاعد کننده به شما این امکان را می دهند که اطلاعات جمعیتی احتمالی لازم برای تماس با سرنخ ها را جمع آوری کنید و آنها را در قیف بهینه سازی نرخ تبدیل خود منتقل کنید. متداولترین نمونههای صفحه فرود، مانند صفحات فرود جذب سرنخ و صفحات فرود اسپلش، حاوی فرم کوتاهی هستند که از بازدیدکنندگان اطلاعات مرتبط مانند نام، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس میخواهد.
فرم های صفحه فرود یکی از مهم ترین اجزای صفحات فرود هستند، اما بسیاری از بازاریابان اغلب آنها را اشتباه می گیرند. مطمئن شوید که فقط اطلاعات مورد نیاز خود را بخواهید. اطلاعات شخصی بیش از حد درخواست نکنید زیرا این امر می تواند تأثیر منفی بر مشتریان بالقوه شما بگذارد و آنها را از صفحه فرود شما دور کند.