eCommerce-Marketing-Strategies-Proven-to-Increase-Your-Sales

استراتژی های تجارت الکترونیک جهت افزایش فروش

بازاریابی برای تجارت الکترونیک جهت افزایش فروش به استراتژی های خاصی خارج از تلاش های معمول بازاریابی دیجیتال شما نیاز دارد. برای دستیابی به موفقیت واقعی و بلندمدت، برنامه بازاریابی تجارت الکترونیک شما باید بر روی تجربه خرید مشتریان و استراتژی‌های ارتقای آن متمرکز شود.

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) که کسب‌وکار شما در آن صفر خواهد شد شامل درآمد ارگانیک، ترافیک وب هدف‌مند، نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل خرید می‌شود. اینها برخی از نقاط تمرکز هنگام بازاریابی برای تجارت الکترونیک هستند.

استراتژی هایی که به کار می برید ترکیبی از روش های آزمایش شده با زمان و شیوه های نوظهور و پرطرفدار تحت تأثیر تغییر رفتارهای جستجو خواهد بود. هیچ رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد. هر شرکت و بازاریاب تجارت الکترونیک به روش خود برای تأثیرگذاری بر بازار هدف خود نیاز دارند.

اگر می خواهید مشتریان محصولات شما را پیدا کنند، به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیاز دارید. هر شرکتی نیاز به اجرای یک استراتژی سئوی تجارت الکترونیک فردی بر اساس معیارهای شخصی و سایر داده ها دارد.

1. طراحی وب سایت واکنش گرا

تجارت الکترونیک جهت افزایش فروش
طراحی واکنشگرا

توجه داشته باشید که استراتژی تجارت الکترونیک شما باید دارای طراحی سازگار با موبایل باشد. افزایش خرید از طریق موبایل هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. آمار نشان می دهد که 53.9 درصد از کاربران به صورت آنلاین از طریق تلفن های خود خرید می کنند. زمانی که سایت شما برای اندازه صفحه نمایش آن ها خیلی بزرگ است، ناامیدی آنها را تصور کنید.

ساختن عناصر سایت برای موبایل، جزء لاینفک برنامه بازاریابی تجارت الکترونیک شماست. گوگل رتبه وب سایت های بسیار واکنش گرا را بهبود می بخشد و آن هایی را که اینگونه نیستند جریمه می کند. تلفن همراه را به عنوان عنصر اصلی استراتژی کلی سئوی تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید.

یافتن محصولات، مشاهده عکس های محصول و پیمایش در جزئیات محصول برای هر کاربر باید آسان باشد. کارشناسان هر شرکت بازاریابی تجارت الکترونیک به شما خواهند گفت که بازدیدکنندگان سایت همیشه در اولین برخورد تبدیل به مشتری نمی شوند؛ اما، اگر در ایجاد اولین تماس تا حد امکان به یک تجربه موفق باشید، احتمال بازگشت آنها برای خرید وجود دارد.

2. بهینه سازی موتورهای جستجو

seo optimization
بهینه سازی موتورهای جستحو

ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار شما فقط نیمی از نبرد است. یک استراتژی سئوی تجارت الکترونیک برای تکمیل تلاش های توسعه وب شما مورد نیاز است تا مخاطبان هدف شما بتوانند شما را در یک بازار بسیار اشباع پیدا کنند. به هر حال، داشتن یک فروشگاه تجارت الکترونیک، اگر برای مشتریان بالقوه شما قابل مشاهده نباشد، فایده ای ندارد.

مطالعات نشان می دهد که 87 درصد از مصرف کنندگان امروز قبل از ثبت سفارش، محصولات را به صورت آنلاین جستجو می کنند، که بر اهمیت بهینه سازی تجارت الکترونیک تاکید می کند.

محتوای سایت و جزئیات سمت سرور نیاز به بررسی دقیق دارد. این بخشی از سئوی فنی است که نباید بدیهی تلقی شود.

موارد به کارگیری سئو برای وب سایت فروشگاهی

• تحقیقات کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری خود را انجام دهید
• برای هر محصول از استراتژی های کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید
• از بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) برای تجزیه و تحلیل عملکرد کمپین استفاده کنید
• محتوای سایت و توضیحات محصول خود را بهینه کنید

آمارها نشان می دهد که 68 درصد از سبدهای خرید به دلیل تجربه ضعیف در پرداخت رها می شوند.

سه نکته که باید از آنها اجتناب کرد

  1. چند گزینه پرداخت (حداقل چهار گزینه ارائه دهید)
  2. نوار پیشرفت وجود ندارد (باید به مشتریان نشان دهد چند مرحله باقی مانده است)
  3. واداشتن مشتریان به ایجاد حساب (همیشه به خرید مستقیم اجازه دهید)

این برای هر پلتفرمی صادق است. کار با بهترین طراحان وب Shopify یا برای هر پلتفرمی که در این زمینه انجام می‌شود، بسیار مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که 70 تا 80 درصد از کاربران گوگل روی نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز می کنند. بهترین شرکت بازاریابی تجارت الکترونیک می تواند استراتژی فعلی شما را به گونه ای تنظیم کند که یک استراتژی منحصر به فرد و بهینه تولید کند و از دام های معمول اجتناب کند.

3. بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک

electronic commerce
electronic commerce

استفاده از بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک شخصی باید بخشی از هر طرح بازاریابی دیجیتال باشد. آن را یک استراتژی آزمایش شده در زمان در نظر بگیرید که وسیله ای مستقیم برای دستیابی به مشتریان ایده آل شما است. چهل و نه درصد از مردم در واقع ترجیح می دهند از برندهایی که دوست دارند ایمیل دریافت کنند.

انواع ایمیل ها در جهت بازاریابی ایمیلی

• ایمیل های تولد: به شما کمک می کند تا با مشتریان فعلی در تماس باشید
• ایمیل های خوش آمدگویی: برای مشتریان جدید و بازگشتی
• رها شدن سبد خرید: گزارش های BI Intelligence 63 درصد قابل بازیابی هستند
• خبرنامه ها: ارتباط با مشتریان و افزایش ترافیک وب سایت
• ایمیل های تشکر: روابط با مشتری و ارتقای محصول را تقویت کنید
• ایمیل های تبلیغاتی: اطلاع رسانی به مشتریان در مورد تخفیف ها و افزایش حجم فروش

انواع دیگری از کمپین های ایمیل وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و داده های ارائه شده توسط خدمات بازاریابی تجارت الکترونیک می تواند به شما در ایجاد کمپین های جدید کمک کند. ابزارهای ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا بینش خود را در مورد مشتریان، رقبا و بخش صنعت خود جمع آوری کنید.

4. کمپین های پولی

علاوه بر استفاده از SEO برای ترافیک وب سایت تجارت الکترونیک، به تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) روی بیاورید تا نتایج سریع و مقرون به صرفه را ببینید و استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود را تقویت کنید.

هنگامی که روی استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود کار می کنید، حتماً برای این تبلیغات بودجه اختصاص دهید. سه نوع تبلیغات وجود دارد که بیشتر از آنها استفاده می کنید: تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغات فهرست محصولات و تبلیغات نمایشی.

1.تبلیغات جستجوی پولی

این تبلیغات در بالای SERP ها ظاهر می شوند. آنها حاوی تصاویر نیستند و مانند یکی از نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند. این تبلیغ فقط متنی بر اساس عبارات جستجوی کاربر است. استفاده از آنها در تلاش‌های بازاریابی محتوای تجارت الکترونیک به شما امکان می‌دهد با مخاطبانی که آماده خرید هستند ارتباط برقرار کنید و شانس بالایی برای تبدیل ایجاد می‌کند.

2. تبلیغات فهرست محصولات

کارشناسان هر آژانس بازاریابی دیجیتال تجارت الکترونیک معمولاً این تبلیغات را برای کمپین های خرید توصیه می کنند. تبلیغات فهرست محصولات شما را در نتایج جستجوی مرتبط نمایش می دهند. این برای Google Shopping، بازاریابی آمازون و Walmart Marketplace کار می کند.

3. تبلیغات نمایشی

همچنین به عنوان تبلیغات بنری شناخته می شود، اینها تبلیغاتی هستند که در برنامه ها، وب سایت ها و حتی در بازی های موبایل مشاهده می کنید. تبلیغات نمایشی بر اساس تاریخچه مرورگر کاربر، موضوعاتی که به صورت آنلاین می خوانند و نوع محتوایی که مصرف می کنند است. می توان از آنها برای هدف گیری مجدد مشتریان استفاده کرد.

5. بازاریابی محتوای تجارت الکترونیک

از آنجایی که تعداد زیادی از مشتریان زمان خود را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می کنند، زمان شما نیز به خوبی صرف توسعه محتوای اجتماعی می شود.

خبر خوب این است که اینستاگرام و سایر کانال های رسانه های اجتماعی اکنون ویژگی های خرید را در خود جای داده اند. این عنصر دیگری است که باید در برنامه بازاریابی تجارت الکترونیک خود معرفی کنید. به آن به عنوان شبکه دیگری فکر کنید که می توانید برای به دست آوردن فروش بیشتر پخش کنید.

ارتباط با اینفلوئنسرها

یکی دیگر از حوزه‌های تمرکز، ارتباط با اینفلوئنسرهای خرد و کلان است. میکرو اینفلوئنسرها کسانی هستند که 10000 تا 30000 فالوور دارند، در حالی که کلان اینفلوئنسرها به طور قابل توجهی بیشتر هستند. خدمات حرفه ای بازاریابی تجارت الکترونیک زمانی وارد عمل می شوند که با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و از نفوذ آنها استفاده کنید تا محصول شما را در مقابل دیدگان بیشتری قرار دهید.

در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت واکنشگرا و طابق اصول سئو دارید از طریق صفحه سفارش سایت اطلاعات خود را بگذارید تا در اصرع وقت با شما تماس گرفته شود. جهت ارتباط مستقیم با معصومه لشکری پور با شماره 09036422098 تماس بگیرید.

افزونه‌های صفحه ساز

صفحه سازهای وردپرس امکانات مختلفی را در اختیار ما قرار می‌دهند که از اصلی‌ترین این امکانات می‌توان به بالا رفتن

افزونه فرم ساز وردپرس

به دنبال افزونه فرم ساز وردپرس هستید؟ چه بخواهید فقط یک فرم تماس ساده بسازید و یا فرم های پیچیده

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها